Dag 13 - "Något jag saknar"

Att jag saknar Något är väll klart, gör man inte alltid det ?
Att jag saknar Någon är väll klart, gör man inte alltid det ?
Frågan är ju bara vad eller vem...

Ofta har jag tänk på det, jag saknar tiden då man var liten...
  • Inga bekymmer.
  • Ingen press.
  • Inte mycket man förstod.
  • Mamma och pappa hjälpte en med allt.
  • Man fattade inte vem som var äkta/falska vänner, alla var lika duktiga ändå.
  • Så lite kunde få en att gråta.
Idag är ju allt annorlunda, allt är ju så "strikt" och man måste ju vara duktig.
När man var liten körde mamma/pappa en till dagis och man var där, hade inget att oroa sig för och sen hämtade dem en och det var bara till att komma hem och fortsätta att le.
Där har man skillnaden mot dessa tider när man blivit äldre. Idag måste man "ta saker i egna händer", lösa det själv och inse att man är vuxen, man måste tjäna egna pengar och inse att man inte kan leva på sina föräldrar livet ut. Alla bekymmer man har idag ska man ta tag i, läkarbesök, jobbsökandet, körkort... Hela livet ;o !
Det sägs att man ska leva så länge man kan, vara ung så länge det går... Men hur lätt är det när vardagen i vårt samhälle är som den är ? Inget är gratis längre, inte ens att göra sina behov, kostar 5 kronor att gå på toa, en plastpåse kostar 2 kronor, allt blir bara dyrare när man tänker efter !
Ett litet finger på fel ställe fick en att gråta, gör någon en idag så smäller det bara ordentligt !

Nej HEJA BARNDOMEN !!!!

Puss hej !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0