tusen gånger starkare ..

Idag består kvällen av underbart sällskap, mat, film, mys och BIG BROTHER !
Jag kan inte klaga alltså, det är så skönt att få känna den känslan av bra grejor. Kan inte begära mer i detta läge när man känner sig så lite här på jorden.
Man må ha en enkel förkylning men man känner sig så nere, så liten och kraftlös egentligen.



Vi har nyss suttit och sett filmen Tusen gånger starkare och jag kan inte säga annat än att det är dagens skolsamhälle i den filmen. den var bra, men slutade inte riktigt som man hade velat på ett sett, mer säger jag givetvis inte om ni ska se den är det ju inte roligt :)
Men det handlar just om det här med att vara ny i en skola, se uppdelningar i grupper och övertaget mellan tjejer och killar. Hur stor inverkan folk kan ha i ens liv, hur mycket andra kan påverka dig i vissa situationer.
Förstår folk, utanför skolan, egentligen hur stor inverkan Lärare har på sina elever ?
Det är mycket som inte syns eller som kommer ut om vad som händer i dagens skolor, men det var en film där man får se typiska exempel på massor av olika typer av Idiotiska saker.

om 20 min blir det BB (Big Brother för er som inte vet.) och idag ska det vara någon typ av "utröstning". ska bli spännande att se hur detta slutar, redan efter en vecka börjar folk gå varandra på nerverna... FÖRSTÅLIGT ! HAHAH..
Men nu ska jag slurpa i mig kaffet sen är det till att mysa ner mig.
//malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0