"vem ska stoppa dina steg från att gå till mig ?"

Godmorgon/godmiddag :) !
Igår blev det inget jobb och orkade verkligen inte skriva en blogg till .
Men det var sjukt kul igår ändå när emma kom hem från skolan.
Hon satt och kollade på sina Globala klasskamrater som just nu är i Indien och vill/försöker hjälpa dem till en bättre miljö med elstolpar och sånt.
Efter att Emma då läst deras "blogg" om hur första veckan varit där nere och vad dem har gjort och varit med om, kom vi in på ett samtalsämne vi nog inte skulle kommit in på ;p
Det blev en LIVLIG diskution mellan mig och Emma där, i ca 2 timmar, om allt mellan jämställdhet i världen, i sverige och allt sånt. Jämförelser mellan mannen och kvinnan, hur vi lever olika på våra löner, skatter och allt runt det. Det blev en djup diskution. Vi har olika åsikter hon och jag, det får man ju ha och tillslut hamnade vi på samma spår båda två :).
Men en fråga: Hur kan VI "normala" människor, som inte jobbar med att förbättra världen, hjälpa till att skapa ett bättre samhälle ?
Tacksam för svar. !!!



Måste ju säga att min Mor är allt för söt !
Hade hon läst detta hade hon nog skällt ut mig för att jag inte kan lägga in en sån bild, men mamma: den bilden är fin och jag har inte många på dig :) <3
Hon går runt i tvättstugan nu och dansar till Pink !!!!!!!!!
Hon säger att livet är underbart, hon är så glad när alla är glada runt om henne och allt möjligt. Just nu känner jag också livsglädje helt plötsligt när min mor är på sånt humör :) HAHAH !
nu ska jag börja fixa mig, sen blir det jobb 14.15-21.15 :)
//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0